Everything & Nothing

۲۶ شهریور ۹۲ ، ۱۷:۴۸

Switch چیست؟!

switch چیست؟؟

فقط کافی است در google  بزنید سوییچ چیست؟ بدون هیچ تبعیضی در سایت ها به این تعریف برخورد میکنید:

switch برای اتصال دستگاه های مختلف از قبیل رایانه،مسیریاب،چاپگرهای تحت شبکه ، دوربین های مدار بسته و ... در شبکه های کابلی مورد استفاده قرار میگیرد.

خب این از تعریف گوگلی و اما میرسیم به وبلاگ خودمون Just_Cuz_13.gif

یکی از ابزارهای مهم در شبکه "سوییچ" میباشد .ما به کمک سوییچ می توانیم تشکیل شبکه دهیم و به اصطلاح ، سوییچ ها شبکه ها را ایجاد میکنند.

 همچنین گفتیم سوییچ در لایه 2 کار میکند پس MAC Address یک سیستم را می شناسد و این مهم ترین و اصلی ترین تفاوت سوییچ با هاپ "رجوع به لایه یک " است .

چرا که سوییچ با داشتن این قابلیت دیگر Packet دریافتی را برای تمام PC ها ارسال نمیکند بلکه با خواندن مک آدرس Packet مورد نظر می فهمد که دریافت کننده ی این Packet کدام PC میباشد. پس collision (برخورد داده ) در سوییچ اتفاق نمی افتد .


امروزه ما با دو دسته از سوییچ ها سر و کار داریم:

1- سوییچ لایه دو که مک آدرس سیستم را می شناسد .

2- سوییچ های پیشرفته تر که به تازگی وارد دنیای شبکه شده اند و IP Address سیستم ها را می شناسند (در لایه 3 با IP آشنا میشوید و این مفهوم را درک میکنید ، اندکی صبر سحــــــــــر نزدیک است 3.gif )

در شکل زیر یک سوییچ را میبینم که با چندین PC و یک سرور به شبکه در آمده اند . همچنین روشن بودن چراغ های روی سوییچ نشان از Up شدن PC هاست چرا که اگر PC مورد نظر تحت شبکه باشد پورت آن بر روی سوییچ سبز میشود در غیر این صورت خاموش میباشد که نشان از قطع بودن و دچار مشکل شدن آن PC است .




 سه روش سوئیچینگ (Switching)
Cut Through Switch
Fragment Free Switch
Store and Forward Switch
Cut Through Switch
سوئیچی در شبکه ها که بسته ها را فورا به پورت مرتبط با گیرنده بسته ها هدایت میکند مدت زمان لازم برای اینکه یک سیگنال از نقطه ای از یک شبکه به نقطه ای دیگری از آن انتقال یابد خیلی کم میباشد ,خطای ردیابی ندارد ,دارای تصادم است
Fragment Free Switch
منتظر میماند تا 64 بایت از داده ها را جمع کند به محض اینکه اطلاعات را جمع آوری کرد داده ها را به مقصد میفرستد مدت زمان لازم برای اینکه یک سیگنال از نقطه ای از یک شبکه به نقطه دیگری از آن انتقال یابد بیشتر است
Store and Forward Switch
روشی برای تحویل پیامها که در آن پیامها پیش از ارسال به مقصد توسط یک منبع میانجی به طور موقت نگهداری میشوند
مدت زمان لازم برای اینکه یک سیگنال از نقطه ای از یک شبکه به نقطه دیگری از آن انتقال یابد خیلی بالا میباشد ,دارای خطای ردیابی میباشد ,دارای تصادم نمی باشد.
موافقین ۶ مخالفین ۰ ۹۲/۰۶/۲۶
mahnaz hayati

Switch

نظرات  (۲)

۰۵ مهر ۹۲ ، ۲۳:۳۷ احمد تاج بخش
خیلی خوب...ادامه دهید ...منتظریم...اگر چند تا عکس سویچ ها سیسکو یا جونیپر را می گذاشتید هم بد نبود مثلا حداقل دوستان عکس سویچ 2960 را ببینند و یک توضیح مثلا در مورد اینکه چه فرقی بین 2960 با 3560 است...
می بخشید نظرم طولانی شد...
پاسخ:
سلام ..من وقتی می خورم به Idle بودن دیر Load میشم باز :)))
ولی حتما به زودی آپ میکنم ;)

منم اطلاعاتم در مورد تفاوت هاشون خیلی کم هست اگه یه توضیحی بدید ما نیــــــــز استفاده میکنیم ;)
۱۳ مهر ۹۲ ، ۰۰:۴۶ میثم هوشمند
خانم مهندس سلام
گرچه بلاگ خودم خاک میخورد
اما منتظر پست جدید هستیم! :)
پاسخ:
سلام
حتما به زودی آپ میکنم ...
امیدوارم بلاگ شما هم به زودی گردگیری اساسی شود ;)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی